Myyntisopimukset ovat voimassa Verkkokaupasta ostaessaan tavaroita.
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on listattu tuotteissa. Tavaran luovutuksesta peritään hinta, ellei toisin mainita.
Toimituskustannukset riippuvat ostajan sijainnista ja toimitustavoista. Palvelumaksu näkyy ostajalle tilauksen päätyttyä.
Tietoja tavaroista toimitetaan verkkokaupassa suoraan tavaroihin.
Kaikki summat ovat euroina (EUR). Korttimaksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksekeskus AS.
Saatavilla olevat maksutavat:
Tilaukset voidaan myös lähettää sähköpostitse (asiakaspalvelu@vipmarket.fi) tai puhelimitse (0400 789 154).
Sopimus tulee voimaan, kun se on saanut verkkokauppatililtä veloitettavan määrän.
Jos tilausta ei voida toimittaa tavaroiden voimassaolon päättymisen yhteydessä tai muusta syystä, ostajalle ilmoitetaan mahdollisimman pian ja rahat (mukaan lukien toimituskulut) palautetaan välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa päivää ilmoituksen lähettämisen jälkeen.
2.1. Tavarat toimitetaan seuraaviin maihin: Suomi, Ruotsi, Viro
2.2. Tavaran lähettämisestä aiheutuvat kustannukset ovat ostajan vastuulla, ja vastaava hintatieto näkyy lähetysmenetelmässä.
2.3. Kotimaan kuljetukset saavuttavat yleensä ostajan määrittelemän määränpään 3-7 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta. Ulkopuolella toimitus kestää 21 kalenteripäivää, ellei tuotteessa toisin mainita.
2.4. Poikkeustapauksissa oikeus tavaroiden toimittamiseen on sallittu enintään 60-120 kalenteripäivän kuluessa.
2.5. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Vipcom OY ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista, eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.
2.6. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Vipcom OY asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
3.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt.
3.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.
3.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
3.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys vipmarket.fi asiakaspalveluun puhelimitse +358 400 789 154 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@vipmarket.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
4.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä vipmarket.fi asiakaspalveluun. Asiakas saa palautusohjeet pyytämällä ne sähköpostilla tai soittamalla asiakaspalveluun, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
4.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.
4.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti.
4.4. Rahat palautetaan asiakkaan tilille 7 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
4.5. Pienehkön Postilla toimitetun tuotteen palauttaminen. Tilauksen alkuperäisiä toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle, mutta palautuksen toimituskuluja ei peritä erikseen. Postin asiakaspalautus pakkauksen maksimi mitat: 120x60x60 cm.
4.6. Suurikokoisen rahtitoimituksella (esim. Postilla) toimitetun tuotteen palauttaminen. Palautuskustannus asiakkaalle on sama kuin tuotteen toimituskulu on ollut. Alkuperäistä toimituskulua ei palauteta. Tuote tulee olla pakattuna alkuperäispakkauksiin ja oltava myyntikuntoinen.
4.7. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan vipmarket.fi:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen, eikä tuotetta ole pakattu alkuperäisiin pakkauksiin, tuotteen hinnasta hyvitetään vain 80 %.
5.1. Vipmarket.fi vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 2.5. ja 2.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
5.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin vipmarket.fi vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta vipmarket.fi asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Vipmarket.fi neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
5.3. Vipmarket.fi ei vastaa
1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.
6.1. Jos ostajalla on valituksia verkkokaupasta, ne on lähetettävä osoitteeseen asiakaspalvelu@vipmarket.fi tai soittamalla numeroon +358 400 789 154
6.1. Jos ostaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimuksella, ostaja voi ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Menettelyyn liittyviä ehtoja voi hakea ja hakemus voidaan jättää osoitteeseen http://www.kkv.fi/. Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta johtuvat riidat. Komissio tarkastelee ostajan valitusta maksutta.
7.1. Vipmarket.fi ei vastaa asiakkaan tekemistä sohvan kulmavalinta ja mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Vipmarket.fi ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
7.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.